Totalt antall sidevisninger

torsdag 28. april 2011

Den 6. dag i mitt nye skjeggete liv har egentlig vært som alle andre. Sleit meg opp av senga fem minutter før klokka slo 07.00. Kastet på meg klærne i en fei og sprang de hele 15 meterne bort til jobben. Da hadde jeg god tid til å lese overskriften i Fremover og lukte så vidt på kaffekoppen før det bar ut på nye oppdrag. Noe av arbeidstiden i dag gikk med på å pusse i et tak der jeg har sparklet gipsskøytene. Etter en halvtimes tid med pussing, og støv fikk jeg meg en god latter da jeg tilfeldigvis tittet i speilet på bilen da jeg skulle rygge litt senere.
Alt støvet hadde lagt seg i skjegget og under nesen, og jeg minte meg selv om Julenissen i ung alder etter at han hadde sniffet kokain for å klare å få ut alle julegavene på en natt. Jeg prøvde meg på et lite Ho-ho, men den grove stemmen var ikke helt på plass. Nå vet ikke jeg hvor gammel Julenissen var da han fikk sin maskuline og rungende røst men. Etter jobb hentet jeg den lille arvingen min hos mamman sin. I bilen på vei hjem til meg spurte jeg henne om hun syns jeg var fin med skjegg, og jeg fikk til svar: " Når æ blir stor,skal æ å få skjegg sånn som dæ pappa!" I det siste halve året har hun gått rundt å lekt at hun er gutt, kaller seg selv Fleksnes og Martin Skanke. Hello Kitty er byttet ut med Spider-Man, og  hun skal helst ikke ha rosa for det er jentefarge.
For en tid tilbake satt vi i bilen og diskuterte dette med hvem som hadde tisselur, og hvem som hadde tisserompe. (Tisserompe? Det må da finnes et bedre barneord for musa?!) Etter å ha prøvd å forklart henne i 15 min at hun faktisk ikke har tisselur, roper hun ut: "JOOO PAPPA, Æ HAR EN STOR TISSELUR I ROMPA MI!" De barna,de barna.. Hun var iallefall veldig fornøyd med skjegget mitt!=) Jeg har prøvd å finne en del tips og triks på nett for å øke skjeggveksten, fant en del kjerringråd som andre har testet. Men de fleste kan fortelle at dette med skjegg er arvelig, og at det ikke finnes mye å gjøre for å få fortgang på sakene. Noen bolekarer mente at steroider ville hjelpe, men jeg har hørt rykter om at slikt får du mindre snabel av så det styrer jeg unna.
Dessuten ville jeg nok blitt den første mannen  i værden som tok anabole steroider for å øke skjeggveksten, og ikke for å øke muskelmassen. Kunne kanskje kombinert det, og begynt å trene samtidig, men akkurat det å løfte tunge vekter til man blir svett er ikke noe for meg.

Til slutt i dag vil jeg komme med en liten tørr skjeggvits:


- Kelner, hvem er den mannen med det lange hvite skjegget?
- Det er fru Hansen som spiser spaghett



(bilder som dokumenterer utviklingen vil komme iløpet av helgen, så det er bare å følge med!)
            

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar