Totalt antall sidevisninger

lørdag 23. juli 2011



En sorgfull dag.






På et kjøpesenter i Skien i går fikk jeg høre to damer som stod og pratet om en eksplosjon i Oslo, jeg fikk bare med meg bruddstykker av samtalen. Men jeg skjønte raskt at noe alvorlig hadde hendt. Da vi kom oss i bilen, var det bare å skru radioen på og der fikk jeg høre at en bombe hadde gått av ved regjeringskvartalet. Tankene mine sa med en gang at dette var en eller annen terrorgruppe fra et annet land som stod bak og jeg kjente sinnet bare boblet i kroppen. Da vi kom tilbake til min far var alle kanaler på tvn full av nyheter om hendelsen. Da fikk vi også vite at en gal mann gikk rundt på Utøya og drepte ungdommer som om han skulle være en del av et grusomt tvspill. Utover kvelden gikk det inn at dette faktisk var i lille Norge, dette er jo slikt man hører om andre steder i verden. Tankene svirret rundt i hodet, og mitt sinne mot disse gale terroristgruppene økte stadig. Jeg syntes det tok en evighet før de fikk tatt mannen på Utøya, men da han ble pågrepet og de kunne fortelle at det var en Norsk mann ble jeg helt satt ut. Hvilken Nordmann kan gjøre slikt mot sitt eget land?! Hvilken mann i det hele tatt kan skyte og drepe over 80 ungdommer?! Og hvorfor var det ikke bedre sikkerhet på øya? Det er klart at ingen hadde vel trodd at noe slikt kunne skje blandt 700 ungdommer som møtes for hygge og samvær. Det var helt forferdelig å sitte å både se og høre ungdommer fortelle at de så vennene sine bli skutt, at de måtte gjemme seg i redsel for en gal mann med våpen. Mine tanker går i dag til alle de omkomne og alle deres pårørte. Dette får alt annet til å virke så meningsløst. Men en ting er sikkert, en slik galning skal ikke få ødelegge for det Norske samfunn. Det å være Norsk skal fortsette å bety å være fri, fri til å gjøre det vi vil, til å gå hvor vi vil og til å si akkurat hva vi vil. Og når det gjelder denne idioten som er blitt tatt burde han plasseres i et mørkt hull med kun nok mat til å overleve fra dag til dag. Det skal lukte så stygt i hullet at det svir av håret han har i nesen, det skal være så utrivelig der at selv djevelen ikke ville bodd der. Når du har tatt livet av over 90 mennesker fortjener du ikke dødsstraff, det blir for lettvint. Maten han skal få servert skal være så dårlig at magen vrenges etter hvert måltid. En gang i døgnet skal han bli pisket et slag for hvert menneskeliv han har tatt. Og hver dag skal alle som vil kunne få komme inn og urinere og spytte på mannen! Han skal få høre hver dag for en feig liten dritt han er, og rett før han dør av alderdom skal han pumpes full av kunstgjødsel og tennes på! Og hvis det vises seg at denne mannen har noen medhjelpere så skal vi finne dere, og dere skal få lide samme skjebne!






I dag må vi også stille et spørsmål med tanke på sikkerheten i landet vårt, en ting er at vi lever i et fritt land. Men vi må nok ta noen tiltak etter dette. Norge er ikke lengre et lite land som ikke rammes av terror. Og nå når denne mannen har bevist for hele verden hvor lett det er å ta livet av så mange mennesker, må vi være beredt på at flere ting kan skje her. Det å lage en bombe kan vel hvem som helst få til ved å ta en tur på det store internet. Vi må også få forandret på straffeloven i landet, det som er litt tankevekkende er at denne mannen mest sannsynlig slipper ut etter 20 år i fengsel. Helt sykt!






Til slutt i dag vil jeg komme med en melding til deg Anders Breivik. Når du har sonet det Norske rettsvesen mener er din straff og skal slippes ut, skal du være klar over at vi venter på deg! Du burde straks grave deg ned i skogen en plass, eller plassere ei kule i panna. For noen vil finne deg til slutt, og da tør jeg ikke tenke på hva som vil skje. Bare Gud vet, og han vil nok aldri tilgi deg for dine handlinger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar