Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. april 2011

Den vanskelige startfasen.

Jeg er nå inne i det jeg velger å kalle den vanskelige startfasen. Skjegget har vokst en del på 5 dager, og mange komenterer allerede at jeg snart må få barbert bort det skjegget mitt. Klart det er tøft å møte slik motstand helt i starten, men her gjelder det bare å gå inn for det 100 prosent. Jeg har med vilje unnlatt å fortelle dem om mine planer. De tenker kanskje at jeg er sluskete og sløv, at jeg ikke bryr meg om utseendet lengre. Jeg sier bare "jada,jada, skal vel få barbert mæ før hælga." Jeg informerte sjefen min på jobb og alle mine arbeidskamerater om min ville plan i dag. Ble møtt av en hånlig latter og komentaren " Da får du jobbe på lageret i et år." Jeg jobber som handtverker, og vi er mye hjemme hos folk å pusser opp. Det er klart man skal se skikkelig ut på jobb, men litt skjegg har vel aldri skremt vannet ut av noen. Så det tar jeg med knusende ro. Trolig er sjefen min bare misunnelig på min frodige manke.

Et annet problem er jo at det begynner sakte men sikkert å nærme seg sommer. En ting er at det trolig nok kommer til å bli varmt med en masse hår i trynet, men det som bekymrer meg mest er det faktum at om sommeren kler jenter seg i mindre klær. De byr på seg selv for oss guttene. Skal jeg virkelig klare å gå rundt i Juli som en skjeggete apekatt, og ikke ha sjangs til å komme i kontakt med en eneste av disse lettkledde godbitene? Det er et av mange spørsmål jeg stiller meg selv underveis, og svaret får jeg nok ikke før sommeren kommer. Men jeg skal gjøre mitt aller beste for å holde meg til planen. Jeg skal ikke svikte meg selv, og dere mine kjære lesere!  

1 kommentar: