Totalt antall sidevisninger

mandag 16. mai 2011

Mandag 16 mai.

Først i dag ønsker jeg å gratulere Elmar Weisser med tittelen verdens beste skjegg. VM i beste skjegg og mustasje gikk av stabelen i Trondheim i går. Jeg fulgte tett med på konkuransen via internett, og den Tyske frisøren var nok den som må ha brukt mest tid til å forme sitt litt merksnodige skjegg. Som dere kan se på bildet har han dandert en elg på høyre siden, også skulle det forestille det Norske flagg på venstre.
Weisser er en veteran i Skjegg og mustasje VM og har vunnet mange ganger tidligere. Personlig hadde jeg en kar med snurrebart og langt skjegg som favoritt, jeg mener Weisser her smisker litt nå han danderer de to tingene som står oss Nordmenn nærmest.




Skjegg og mustasje VM handler ikke om hvem som har det lengste skjegget, her gjelder det som dere ser å være kreativ og finne på lure ting. Det finnes flere ulike kategorier, så målet mitt er å stille neste år med et fyrverkeri av en skjegg kreasjon! Gamle Weisser`s skjegg rekker han til midjen når det ikke er ordnet, så jeg må nok finne litt enklere kreasjoner med mitt skjegg. Det å vinne tror jeg nok blir vanskelig, men tenk dere bare det å få møte 160 andre tullinger fra 15 forskjellige land som også har skjegg som sin store lidenskap. For en fest det skulle blitt!  

I morgen er det 17. Mai, dagen da alle er kledd i sine fineste klær, nyvasket og de fleste nybarbert.
For min del blir det litt annerledes dette året. For all del dusje skal jeg, og fine klær skal jeg også ta på meg.
Men nybarbert kommer jeg ikke til å være. Nei i toget i år skal vinden få suse igjennom skjegget, og etterpå skal skjegget fylles med is,ketchup og sennep, og det som hører med! I år skal vi for første gang på lenge gå 17. Mai tog i Kjeldebotn. Mange av dere trodde kanskje vi ikke hadde slikt på en sånn liten plass, dere ser vel for dere at vi er 4-5 stk som rusler rundt fjøset en runde,  kanskje to av oss sier et lite hurra,  mens de to andre deler på det ene flagget vi fikk tak i på butikken i stor Ballangen. Men neida der tar dere feil!
For å sitere første punkt i årets program:
09.00 Defilering i gatene ved Kjeldebotn Musikkforening.
Ikke at jeg vet hva defilering betyr, men det høres skikkelig flott ut! Og kanskje det er litt råflott å kalle den lille veien som går igjennom bygda for "gatene". Men musikk blir det i allefall! Etterpå blir det kafè, gudstjeneste for de som ønsker det, salutt og folketog. Leker, kaffe,brus, kaker, is og alt annet som hører med på en heidundrende 17. mai feiring! Bilder fra begivenheten kommer i morgen!
Her er det mye å glede seg til!=)

Til slutt i dag har jeg funnet frem en liten style guide som viser ulike skjegg varianter.
Mange av dere barske menn med skjegg sliter kanskje med å finne ut hvordan dere skal ha det.
Her kommer en del tips.





Ha en skjeggete god 17. Mai!=)















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar