Totalt antall sidevisninger

tirsdag 10. mai 2011

Tirsdagskveld og igjen sitter jeg i Kjeldebotn hos min bestemor. Dagen i dag har vært stressende, men sola skinner og da kan man ikke klage! Har kjørt et lass med brennbart avfall fra oppussing ut til Kjeldebotn for å brenne det i fjæra. Det ble et knakende fint bål med en masse svart røyk. Det som slo meg med en gang vi hadde passert Kjeldebotn skiltet, var den ufyselige stanken av bæsj! I år som alle andre år har bøndene valgt å spre den forferdelige ku dritten utover hele bygda. De tenker lite på oss sivile som ikke går rundt i den skrekkelige lukta til daglig. Det er klart bøndene vil ha dritten vekk, og de er jo selfølgelig ikke så dumme at de sprer det i nærheten av sine hus. Neida her skal alle vi andre få svi! Ikke særlig morsomt å sitte inne i stua hos bestemor når det kjennes ut som du sitter midt mellom en flokk kyr med diare. Og tenk på stakkars bestemor, i hele dag har hun sittet med røyken i munnviken og røyket som en skorstein for å prøve å overdøve lukten. Tenk dere litt om kjære bønder, dere kommer til å ta livet av henne til slutt! Nok om bønder. I dag har jeg også tilbringt kvalitets tid med min kjære arving. Og i kveld når hun skulle bade hadde hun selfølgelig en masse skum. Jeg gikk ut av badet en tur og plutselig roper hun: "Pappa, kom å se!"  Jeg tenkte først hun skulle begynne å plage meg igjen med å si at hun hadde tisselur, men den gang ei. Til min store glede hadde hun fylt ansiktet med skum og da jeg kom inn sa hun: "Nu e æ sånn som dæ Pappa!" Det gledet en skjeggete manns hjerte. Da arvingen var godt plantet i senga, var det tid for å finne frem klær til en skjegg-photoshoot. Fikk tatt en del bilder, noen er lagt ut og resten skal være godbiter som kommer utover i bloggen denne uken. Jeg tror nok min bestemor trodde jeg var blitt gal da jeg snurret skjerfet hennes rundt hodet og trødde meg inn i morgenkåpen hennes, hun ristet bare på hodet. Der og da føltes det rett og bare danse rundt på gulvet, og det ble en del morsomme bilder. Til slutt i dag vil jeg ønske vårt urnorske bidrag til melodi grand prix, Stella Moangi lykke til i kveld! Haba Haba!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar