Totalt antall sidevisninger

mandag 30. mai 2011

Mandag 30. Mai

Helgen er forbi, og en ny litt kortere arbeidsuke er påbegynt igjen.
I og med at jeg har valgt å ta fri fra Bloggskriving i helgene, blir mandagsbloggene veldig innholdsrike, og litt lengre enn vanlig. Det sitter nok en del av dere der ute på Søndager og gleder dere til Mandag og en ny Blogg-uke. Å nå braker det løs på ei ny uke igjen!

Torsdag var jeg og arvingen innom Ankenes og tivoliet=) Vi storkoste oss med karuseller,sukkerspinn også vant vi en superkul caps og en bamse. Selv en skjeggete mann blir litt skeptisk når han skal ta karusell, men heldigvis hadde jeg ei lita hand å klamre meg fast i!











Fredag var en rolig dag på jobb. Vi fikk tid til å dra innom Arilds Grillbar
å ta en Soft-is. Å spise soft is med skjegg, er en utfordring i seg selv. Når barten begynner å bli såpass lang blir den fort litt islagt. En fordel for de som ønsker å nyte isen over lengre tid. For smaken sitter lenge i barten, og da er det bare å stikke opp tunga for å få en smak av sommer når du måtte ønske=)












Etter jobb dro jeg ned til Narvik marina for å pusse litt seilbåt sammen med min gode venn Henrik. Der pusset vi og reparerte til langt på kveld, og etterpå tok vi noen velfortjente øl. Så ble det en tur ut på byen. Lite folk ute, men når du er oppvokst i Kjeldebotn trenger man ikke mange sjelene for å ha det morsomt. For min del ble det en morsom kveld.








Lørdag tok jeg turen til Kjeldebotn der min kjære "lillesøster" samlet slekt og venner til bursdagsselskap. Jeg ble som vanlig plassert på barnebordet, og jeg må ærlig innrømme at jeg trives mye bedre der enn sammen med de voksne. Mens de "voksne" diskuterte "viktige" ting, satt vi barna og lekte med seigmenn i brusglassene. En seigmann med en sjokoladekjeksring rundt seg flyter faktisk i et glass Solo!




















PÅ kvelden var det duket for Champions league finale, den hadde jeg faktisk tenkt å se.
Men så ble jeg heller overtalt til å delta på siste runde med Bygdequiz.
United tapte, Quizlaget vårt vant takket være Truls the Man. Så jeg angret ike på prioriteringen min.
Søndag dro jeg til mamma for å hente noe småtteri, og da var det et fremmed par på besøk. De hadde ikke sett meg siden jeg var liten gutt, så jeg kan jo forstå at de ikke kjente meg igjen. Det første min kjære mamma sier når jeg hilser på dem er noe sånt som " Han ser egentlig ikke sånn ut,egentlig er han en glattbarbert ung mann!" Kanskje var hun redd de trodde jeg var en uteligger som var hjemme for å få litt mat og en kopp varm kaffe. Ikke vet jeg, men morsomt var det Senere på dagen var det tilbake til byen og serieåpning i bedriftsserien. Nervene var på topp, det kriblet i hele kroppen før avspark. Laget vårt hadde fått en del forsterkninger denne sessongen, så forventningene var litt bedre enn før. En gammel veteran Kim Larsen (ikke den Danske sangeren) var hentet inn, sammen med Tord Boom,Boom Kirkefjord. Og når vi i tillegg fikk overtalt Sverre nord i Verre (lillebroren til Narvik Kjendisen Heidi Ruud Ellingsen.) Ble det en solid 3-1 seier. Motstanderne var en gjeng spirrevipper fra Bjerkvik, og man merket tidlig at de ikke var vant med nivået i bedriftsserien. For når du starter i første minutt av kampen å klage på taklinger, og litt dytting har du misforstått hele vitsen med bedriftsfotball. Bedriftsfotball handler ikke om Fair-Play, eller lekre finter. Det handler om knallharde taklinger i skulderhøyde, det handler om riving i trøya og det som går ant å rive i. Og det å klage og sutre til dommer Kurt Stenersen er vel noe av det dummeste du gjør! Skal man overleve i Bedriftserien må man være beinhard og tåle en pose karameller!

Det skjer stadig vekk at folk bare ser rart på meg når jeg gir dem et høflig "hallo" eller "heissan." En masse gamle kjente går rett forbi meg på gata. Litt morsomt! De fleste som leser bloggen min kommer gjerne bort å komentere skjegget, mens de som ikke har lest den rister bare på hodet og lurer på hva som foregår inne i hodet mitt. Skal jeg være ærlig så vet jeg nok ikke selv hele tiden hva som foregår der inne. Når det skjer så mye rart inne i et så lite hodet er det ikke alltid like lett å holde kontroll på alt. Mange av dere er litt skeptiske til at jeg skal klare å holde ut i 1 år, og ja jeg har vært skeptisk i perioder selv. Klart når man plutselig blir kalt Jesus, eller Moses går det jo noen tanker gjennom hodet. Men nå når jeg har laget en blogg må jeg jo fullføre denne reisen! Leste forresten i Fremover i dag om en Fotballfrue fra Narvik som har laget blogg. Det har slått meg at de mest populære bloggene der ute omhandler mote, og interiør. Og da er de vel mest siktet til damene og de rosa guttene. De fleste gutter jeg prater med liker ikke helt å innrømme at de leser blogg, og ingen av dem ønsker å skrive en selv. Personlig har bloggen gitt meg mye positivt, og jeg angrer ikke på at jeg kastet meg inn i denne jentete trenden. De mest populære bloggerne tjener hvistnok en masse penger på å skrive blogg, men for min del er det nok ikke mange kroner som ruller inn i kassa.
Men hvem vet, plutselig en dag kan jeg slutte i jobben og leve av å skrive en masse tull som tullinger som dere liker å lese om!

Ha en fortsatt fin mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar