Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. mai 2011

Onsdag 25. Mai.

9 av 10 kvinner misliker skjegg

Men selv om skjegget har fått sin renessanse, så vil det ikke dermed si at det kvinnelige kjønn er like begeistret for den nye trenden.
Ifølge en nylig undersøkelse utført av Lynx (eller Axe som det heter på norsk), fortalte ni av ti kvinner at de foretrekker glattbarberte menn.
Over 2000 kvinner og menn deltok i undersøkelsen som handlet om ansiktshår, og resultatene viste også at to tredjedeler av de mennene som deltok var av den oppfatning at skjegg gjorde dem mer maskuline.
Til tross for at kvinnene svarte at de mislikte ansiktshår, syntes hele 72 prosent av Brad Pitt sitt skjegg gjorde han mer attraktiv, mens 66 prosent likte David Beckham sitt ansiktshår.
Der har du dobbeltmoralen i et nøtteskall!















I dag har jeg vært hjemme fra jobb. Arvingen har fått feber, og fikk ikke sove før 04.00 i natt.
Etter å ha prøvd alle triks i boken for å få henne til å sovne, ble vi til slutt sittende i godstolen forran tv`n.
Hun fikk da se Paradise Hotel sammen med meg. Hun fulgte ikke særlig med, men da to av guttene inne på hotellet bestemte seg for å gi hverandre Lap- dance og kline, kom det et høyt "ÆSSSJ!" fra henne. Jeg spurte henne hva det var, og hun sa noe sånt som "To gutta som susse, æsssj!". Jeg lo jo selvfølgelig i en time etterpå. Og like etter fikk jeg henne til å love meg å aldri melde se på noe slikt når hun blir eldre.
Hun våknet selvfølgelig klokken 0730 i mårrest, klar for å gå ned å se på tegnefilm. Jeg var vel ikke akkurat helt klar for det, men etter å ha blitt hoppet på hodet, lugget i skjegget og terrorisert på det værste kapitulerte jeg og ble med ned. Dagen i dag har med andre ord allerede hvert laaaang, og jeg bestemte meg for å ta meg tid til ting jeg ellers ikke har tid til. Jeg tok meg en dusj, og klipte mine tånegler. Og jeg må innrømme at jeg blir livredd hver gang jeg nærmer meg tåneglene. Etter mange år med fotballspilling, og arbeid ser beina mine ut som om de kommer rett fra en Tysk fangeleir. Blå,gule, røde ja jeg kan nok nevne hele regnbuen. Jeg tok forresten Pedikyr en gang i Hellas. Damen var søt og snill og ba meg sette meg i en stol der jeg fikk servert ei kald Corona. Da jeg stakk beina opp i ansiktet hennes fikk hun en grusom grimmase, og tok umiddelbart på seg et ekstra par hansker og munnbind. Hun spurte om jeg hadde vært i krigen med beina mine! Det var nok de mest bortkastede pengene jeg har brukt. for jeg kunne ikke merke forskjell på dem før og etter behandlingen. Men for all del ølen var kald og god=)

Etter jeg hadde dusjet og stelt beina i dag, tok jeg fatt på hårføneren og fønet skjegget litt. Det er viktig å ta vare på skjegget, vaske det og tørke det. Slo faktisk til med litt balsam idag bare for morro skyld.
Da alt var i orden, tok jeg meg i ørene og satt meg ned for å sortere litt i regninger og få betalt noe.
Min første tanke var at "Her trengs det nok litt hjelp!" For særlig økonomisk har jeg aldri vært. Det ville vært feil å sagt at jeg skulle meldt meg på Luksusfellen, for et liv i luksus er langt fra det jeg lever. Men bare det å sette seg ned å åpne og betale regninger er noe forbannet møkk! Lønna kommer inn, også går den likefort ut igjen. I dag tok jeg  et skippertak, fikk unna det meste, og bestemte meg for å skaffe meg en perm for å få litt orden. Når man finner regninger fra Julen 09 sier det vel litt om hvor mye system man har. Men følelsen man får etter å ha ryddet opp litt er på en måte som en liten orgasme. Mulig en litt dyr orgasme, hadde kanskje vært billigere å tatt fly ned til Oslo og plukket opp ei luguber dame på strøket. Men jeg valgte altså heller å betale regningene, fornuftig!

Resten av dagen skal brukes til å spise middag, levere ungen og trene litt. For nå er sommeren snart hær, og da er det vel greit at man i allefall har gjort et forsøk på å komme i form. Men her føler jeg skjegget er en fordel, greit at det kanskje blir varmt i solskinnsdager. Men skjegget i sin helhet vil ta bort fokuset fra resten av kroppen når jeg ligger å flesker meg på stranda.
I går sendte jeg foresten en del mail til forskjellige lokale bedrifter og magasiner der jeg tilbød litt gratis reklame i bloggen. T-skjortene jeg tidligere har bestilt, kom i dag og jeg gleder meg til å få hentet de på posten. Skal få lagt ut bilder av alt! Også har jeg desverre fått triste nyheter om mitt hete intervjuobjekt Mose. Han har kommet tilbake til byen, men håret og skjegget er blitt frisert. Han ga vel etter for presset, og det er en tankevekker for en "fersking" som meg. Men jeg vil likevel prøve å komme i kontakt med han for å få hans synspunkter på et liv med skjegg. Dessuten har jeg et par hete tips å komme med til han. Nå når T-skjortene er kommet kommer jeg til å dra rundt litt å intervjue folk på gata, og promotere bloggen litt mere aktivt. Jeg føler folk der ute har tatt meg godt i mot, og i går gikk jeg fra 1 følger til hele 5 (inkludert meg selv.)

Til slutt vil jeg be dere alle gi en stemme i Vote`n øverst i bloggen!

Ha en fortsatt fin Onsdag, å bli for all del ikke stående med skjegget i postkassa!=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar