Totalt antall sidevisninger

mandag 23. mai 2011

Mandag, en hel uke til helg igjen... Forferdelig! Denne helgen,som forrige helg har jeg tilbragt i den lille bygda for de trygda. En ting jeg har lurt lenge på er om innbyggerne i Kjeldebotn vet når det er helg? I og med at 85 prosent av innbyggerne der ikke jobber må det jo være vanskelig å holde styr på hvilken dag det er,og bokstavelig talt er jo hver dag som en lørdag. For i teorien kan de jo drikke øl hver kveld, sove lenge neste dag og våkne opp til en iskald øl til frokost.  Når jeg tenker meg om høres det jo rimelig fantastisk ut å bo i Kjeldebotn. Det er klart de med barn må ha litt kontroll med tanke på skoledagene, kjipt å sende ungen på skolen på en Lørdag. Jeg husker en gang da jeg skulle begynne i 2. klasse, da presterte moren min å sennde meg den lange veien ned til skolen en dag for tidlig. Den eneste jeg traff på skolen var den gretne vaktmesteren som lurte på hva i all verden jeg gjorde der.

Men det er klart de fleste som bor i Kjeldebotn har vel en eller annen hobby som vedhogst, fiske, snekkring eller slarving på kafeen. Og da er det vel ikke så rart de ikke har tid til noen jobb.




  

Disse to karene fra Kjeldebotn har slettes ikke tid å jobbe. Han til venstre kunne avsløre til kameratens store forbauselse at han en gang i 73 hadde vært på et jobbintervju.





Denne spreke husmoren fra bygda kunne heller ikke tenkt seg en vanlig jobb. Hun har nok med å stelle hjemme for barna og mannen.

Disse to karene traff jeg på butikkens kafe. Han til venstre kan nok minne litt om Hank von Helvette, men han er nok bare Leif von Kjeldebotn. Kameraten han hadde for anledningen pyntet seg med nakkekrage, i tilfelle NAV skulle komme på kontroll. 




Denne damen sitter i Rullestol og jobber på Stortinget!


Det var litt fra den lille bygda. Tilbake til Skjeggsparing! I helgen feiret jeg enmånedsjubileum for skjegget mitt. Tente bål i fjæra i Kjeldebotn og inviterte mine kjære naboer på bålfest. Desverre var alle opptatt med sitt og jeg ble sittende med 20 liter Diesel,6 øl og et stort bål helt alene. Satser på å ta litt mere av når det har gått 2 mnd. med skjegg! Ellers har jeg brukt helgen til å slappe av å ta livet med ro. "Ta det med ro, så skjegget får gro!" som jeg pleier å si det. Søndag var jeg og arvingen nede i fjæra og fisket. Julie var også med, og hun fikk selvfølgelig fisk på første kast. En fin sei! Da ville jo arvingen ikke gi seg med fiskingen før hun også hadde dratt i land en fisk. Så jeg ble stående dær og kaste,sveive inn, kaste sveive inn i det uendelige. Jeg prøvde meg på en Spansk en og fortalte at det nok bare var en fisk hær i dag. Men den holdt nok ikke. Med gangsperre i kastearmen fikk jeg til slutt en stygg liten Torsk! Og det var jo stor stas helt frem til jeg skulle sløye fisken. For det første var den samme jenta som menget seg med elefanter forrige uke, livredd den lille torsken. Jeg ville ta et bilde av at hun holdt den, men da sprang hun hylende avgårdet. Og når jeg skulle stikke kniven i den og sløye den, var jo det helt forferdelig! Jeg fikk ikke lov til å skjære i fisken hennes.. Det endte opp med at vi kastet den til måsen som sikkert var fornøyd med et godt måltid!

Flere historier fra helgen kommer senere, nå er det fotballtrening på skjeggen!
Ha en fortsatt Blå og fin mandag!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar