Totalt antall sidevisninger

mandag 11. juli 2011

Kråkesølv var som måsegull i mine ører!


Jeg var egentlig ferdig med bloggen for i dag, men så kom jeg til å tenke på mitt møte med disse litt underlige karene fra Bodø. De virket ikke akkurat som et kjent band der de satt for seg selv på kroa Åstedet. De virket mere som fire litt nerdete kamerater som var på festival for å høre musikk og drikke øl! For noen jordnære karer, og når de klatrer på scenen tar de helt av som ekte rockere. Jeg må innrømme at Kråkesølv ikke er noe jeg har brukt å høre på til vanlig, men etter en litt intim konsert, og dette møtet får man et helt annet forhold til musikken. Nå skal ikke jeg kaste meg ut i musikkanmelderbransjen, og kaste 6`ere rundt meg , men jeg kommer definitivt til å følge med Kråkesølv.



Når jeg først er i skrytehjørnet må jeg også få si noen ord om partyjoik bandet Rolffa.
Da vi dro opp til Lakselv hadde jeg håpet på at de kanskje skulle opptre, men til min store skuffelse fant jeg ingen Rolffa på programmet. Jeg har nemlig hørt dette bandet en gang tidligere, og låtene bare brenner seg fast i hodet! "Hopp på bordet, rop ut ordet, Skåll, skåll!!" Men da den høyst ukjente gruppa Backstreet Girls (hvor bra kan de være?) meldte avbud, kom det glade budskap at Rolffa skulle spille istedetfor. Og for et liv de lagde, flere 1000 samer, og alt annet som kunne krype og gå hoppet og spratt til Rolffas glade partyjoik! Har du ikke hørt om dem finner du dem på Youtube, eller Spotify. Ta en lytt;)



Da Joiker jeg meg i seng!=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar