Totalt antall sidevisninger

lørdag 2. juli 2011

Kjære lesere! I dag kommer en ekslusiv bildesamling fra min tur til Portugal. Bildene skulle vært lagt ut for lengst, men som de sier: "bedre sent, enn aldri." Det ble noen tekniske problemer under opplastingen, så bildene ligger litt hulter i bulter!





























































































































































































































































































Som dere ser på bildene var det en spennende tur med mange severdigheter.
Jeg kunne satt meg ned å kommentert bildene, men jeg velger å la de tale for seg selv.





Dagen i dag.


Nå er det en stund siden jeg har blogget, og jeg har en del på hjertet i dag.
For å begynne med det første først. Noe som er aktuelt i dag er denne
Like nedfor NarvikFjellet Helt Rått festivalen. Nå leser jeg avisen hver morgen på jobb, og denne festivalsjefen Rune Jensen har virkelig fått smekk på pungen de siste dagene. Nå skal ikke jeg slenge meg på å dra han mere ned i søla enn han er. Men jeg har et lite tips å komme med, TV3 har et program som heter Luksusfellen. Der hjelper de folk som bare henter ut det de vil ha, men ikke klarer å betale for seg. Det å rydde opp etter denne Helt Råtten sjefen kunne vel blitt en hard nøtt å knekke.
I samme slengen vil jeg gi litt pepper til denne Kristoffer Åsheim som bare elsker å være i media, enten det er i Borat drakt nede i fjæra, eller i full dress i Rådhuset. Når festivalen var under planlegging, og alt var som en dans på roser. Da stakk du deg rett som det var frem i avisen, men når alt går til helvete og folk begynner å klage. Nei da hopper du av toget og vrir kniven enda mere i ryggen på denne festivalsjefen. Hadde det vært meg ville jeg sagt noe som dette til avisen. " Vi lagde en jævlig bra fæst, så nu får nån andre ta sæ av oppryddinga!" Nok pepper for i dag!

Når det gjelder det som har hendt meg denne uken er vel det stort sett det vanlige, ikke at jeg lever et så forbanna kjedelig liv. Men jeg kan ikke sitte å legge ut hva jeg gjør på jobb hver dag, eller hva jeg spiser til middag,
ikke gidder jeg fortelle om hva jeg har på meg, og heller ikke om mine følelser eller hvor mye jeg går opp og ned i vekt.

Men skjegget mitt, det er det jeg skal fortelle om! Nå er det gått så langt at uansett hva jeg spiser så havner noe av det i barten. Og det er jævlig irriterende. Så Mandag etter jobb drar jeg på jakt etter bartevoks. Jeg kommer til å prøve på å få den gratis, og teste den for så å anmelde den.
Et annet ikke så alvorlig problem er at det virker som ingen kjenner meg igjen når jeg kjører bil lengre. Jeg vifter og hopper som en gal kanin i bilen, men folk ser andre veier, og hvis de ser meg så ser de bare rart på meg og rister på hodet. Men til gjengjeld hilser alle våre utenlandske venner på meg nå, så egentlig går det vel opp i opp.

Til slutt i dag vil jeg takke Trulsa (quizmaster of disaster.) for en flott kjøretur til den blå byen.
Ja for i dag har nemlig jeg og min gode venn Trulsa vært på en dagstur til Sortland. Han har for lenge siden fortalt meg at hans hobby er å ta bilde av Kommuneskilt. ( ja, det finnes faktisk en verre hobby enn å spare skjegg!)
Derfor ga jeg han et valgfritt gavekort på en dagstur hvor som helst for å knipse et par nye skilt til samlinga. Dere skal få en kort oppsummering av turen, for det var en del morsomme øyeblikk! Klokken 06.00 ringte telefonen min i morges, det var Trulsa som skulle sjekke at det faktisk ble tur. 07.00 hentet jeg han i Ballangen, og da kunne han fortelle at han var så redd for å forsove seg selv at han faktisk ikke hadde turt å legge seg. Han hadde med andre ord sittet oppe hele natta og ventet på at klokka skulle slå 7. Til å ikke ha sovet et sekund, var han i særdeles godt humør og god form. Han ga meg en historisk bakgrunn om stedene vi passerte på veien. Han leste vitser fra "Du skal flire mye før kjæften revne" boka si. Også dundret han Øystein Sunde og Lillebjørn Nilsen for full guffe. For å gjøre en lang tur kort, endte vi opp med et par nye bilder av kommune skilt, vi lokaliserte hans Farmor i Sortland og besøkte henne i ren Tore på Spore stil. Han hadde nemlig ikke sett farmoren på 6 år, og ante ikke hvilket gamlehjem hun bodde på. Men Ole på sporet fant frem til rett bolig, og det ble et gledelig møte. Vi fikk også besøkt noen andre slektinger av han på turen. På hjemturen kom nok Jon Blund snikende bakfra, men Trulsa slo han i hodet og sa: "æ kan jo ikke sove bort en sånn hær fantastisk tur!"
17.30 parkerte vi i Ballangen og nå tror jeg han sover som en stein.


Her er Sexyboys samlet for å feire Trulsa`s bursdag.




Takk for i dag, og ha en fortsatt fin helg!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar