Totalt antall sidevisninger

mandag 13. juni 2011

Kjære blogglesere!

Nå er det så alt for lenge siden jeg har skrevet, at jeg nesten har dårlig samvittighet.
Som dere vet har jeg vært en tur i Portugal, og da jeg kom hjem fra turen var jo været så fint hær i Norge at det å sitte på datamaskinen har blitt kraftig nedprioritert.

Men nå sitter jeg her i skrivende stund og jeg har en masse å fortelle..
Nå har jeg tatt en mengde bilder på reisen min, men har jo selvfølgelig ikke fått lagt de inn på pc`n enda. Så jeg velger å fortelle dere om turen min dit når jeg har fått lagt bildene inn.
Men jeg kan si så mye som at turen startet med ekstra sikkerhetskontroll på Evenes.
Nå skal det jo sies at jeg gjorde mitt ytterste for å se mest mulig mistenksom ut, og det slo jo ikke feil. Jeg passerte porten som enten lyser grønt, eller rødt. Alt så ut til å være i skjønneste orden helt til en kar drar meg i armen og sier jeg må bli med han litt. Han forklarer meg at de kjører en rutinemessig kontroll, og at jeg helt tilfeldig ble plukket ut. Særlig!
Jeg måtte pent kle av meg både sko og bukse, også ble jeg visitert fra topp til tå.
Super start på ferieturen! Flere gode historier kommer senere når bildene er lagt til;)

Ellers har jeg brukt tiden til å nyte solen, jobbet litt og drukket en del øl i sola.
Jeg har fått ryddet det meste av materialet jeg hadde slengt bakom huset, til min gamle alkoholiker nabos store glede. Nå slipper han å engste seg for sinte måker.
I stedet for å kjøre materialet til Djupvik å betale hundrevis av kroner valgte jeg å kjøre det til Kjeldebotn å brenne det i fjæra. Har aldri i min villeste fantasi sett for meg at det å ha bål i fjæra kunne irritere noen, men så feil kan man ta. For selvfølgelig har min mamma og stefar noen sure naboer (naboer i Kjeldebotn vil ikke si at man bor 30 m fra hverandre, her snakker vi kanskje 500 m!) Disse naboene eier tydeligvis fjæra, og når det da kommer en skjeggete kar med materialer som skal brennes helt fra Narvik plager jo det dem kraftig. Så da min mor kom hjem fra bygdemøte Torsdagen kunne hun fortelle at hun hadde fått kjeft for å ta seg for mye til rette på andres eiendommer! Det ble vel kanskje ikke bedre da surpompene som klaget kom kjørende fra samme møte, forbi fjæra si og de ser en skjeggete tulling står å fisker småsei rett nedenfor ei fredet elv, mens et bål stort som et hus brenner i bakgrunnen. Fjæra er da vel for alle for svarte!
Jeg må si at jeg bryr meg lite om slike mennesker, og dette valgte jeg å poengtere med å invitere til bålfest dagen etter, det ble grilling, snabelstoff og bålkos til langt på natt!

Når det gjelder mitt stadig voksende skjegg henger det fortsatt der det skal og blir bare lengre og lengre. Jeg har vel begynt med å bli vant med å være en litt skjeggete tufs, og nyter det.
Gled dere alle til ferske bilder i morgen!

Ha en fortsatt finfin kveld!;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar