Totalt antall sidevisninger

tirsdag 14. juni 2011

Tirsdag, klokken er 23:47 og jeg ligger på sofan å føler meg som ei sliten sjarkhore etter 3 mnd. på sjøen. Når man har hatt lang helg, og plutselig skal tilbake på jobb igjen kan det være et slit for de fleste. Dagen i dag gikk ikke helt som den skulle på jobb. Monterte kjøkkenskap for en kar som ville ha nytt kjøkken, og etter utskjæring til alle mulige slags rør, og montering fikk jeg den triste beskjeden. FEIL SKAP! Da var det bare å starte på nytt, og med andre ord ble arbeidsdagen lengere en planlagt...
Etter en lang dag på jobb, tok jeg og arvingen turen bort til Henrik (en av byens beste T-skjorte trykkere og oppfinneren av Hemp Phones!) Der ble det kubb turnering, mens arvingen var ivrig DJ med Henriks Iphone koblet til en arbeidsradio! Før vi dro hjem tok vi turen innom butikken, og som vanlig når vi passerer Øl-avdelingen roper arvingen ut: "Pappa, skal du ikke kjøpe dæ øl idag å?" Klart jeg er vant til det, men det hender at litt eldre damer sperrer øynene opp når de ser det kommer fra ei 3 års gammel jente. Arvingen fant seg en glassflaske med eple juice, og da kunne hun fortelle at det var øl, og siden jeg ikke hadde kjøpt øl var det jeg som måtte legge meg tidlig. Mens hun skulle sitte oppe å se på tv og ta en øl! Det ble ikke helt slikt, men hun fikk kose seg med "ølen" sin til kveldsmaten før det bar i sengs. Mange av dere lesere er vel foreldre selv, og da vet dere kanskje at ungene elsker nattasang. Arvingen ville alltid høre den velkjente Kjære Gud jeg har det godt, men jeg må innrømme at jeg ikke var helt stødig på teksten.
Men oppfinnsom som jeg er, har jeg skapt vår egen nattasang tradisjon. Hver kveld synger vi Rosenborg sangen i kor! Å Rosenborg, å Rosenborg e Trondhjems fotball lag....
En gang kom hun på at jeg kunne synge Stella Mwoangi med Haba Haba, men der gikk grensen.

Mange av kompisene er nå kommet hjem på ferie, og da vi møttes hos Henrik i dag fikk jeg fine komentarer på skjegget. "fint skjegg", "wow!" og så videre. Jeg husker etter vi fikk arvingen, det alle spurte om det første året var noe sånt som "hvor mange måneder er hun nå?" Slik var det i dag, skjegget var som en relativt nyfødt baby som fikk all oppmerksomhet. Jeg kunne stolt fortelle at skjegget mitt er 1 mnd. og 23 dager=) Og eldre skal det bli!
På jobb i dag fikk jeg høre at jeg så ut som Dj Ravi når jeg kom inn med capsen på hodet.
HVA?! Ser jeg ut som en halvmeter med rødt skjegg og caps? Rull inn!
Jeg vet jeg lovet dere bilder i dag, men desverre har jeg glemt kabelen til kamerat i Kjeldebotn. Men slapp av, tar turen dit i morgen for å hente den, og samtidig få vasket litt klær hos min kjære oldemor. Hadde ikke det vært for mine skitne klær, ville hun nok ha strikket ullsokker til hun fikk gnagsår på fingrene. Så jeg føler det er min plikt å gi henne noe annet å henge fingrene i!

Nå skal jeg få med meg en episode Pasific Blue før jeg tar kveld!
Så da sier jeg bare:
Dans,dans,dans oppåbordet utavdæsjælopplevelse pågølvet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar